We kregen de kans om ons project te pitchen tijdens het netwerkevent start @K
Mijn team en ik zijn momenteel volop bezig met een small business project uit te werken. genaamd Velox. Velox is een bedrijft dat kindvriendelijke ontsmettings-sanitizers produceert met als doelgroep lagere scholen. Vorige week kregen wij de opportuniteit om een netwerkevenement bij te wonen. In dit netwerkevenement was het de bedoeling om met je team te pitchen en zo wat input en meningen van de andere teams te krijgen. Met dit bericht wil ik graag mijn ervaringen hiervan met jullie delen.

–
Ikzelf heb niet gepiticht, maar wel aandachtig geluisterd naar de andere teams. Ik heb er uit bijgeleerd dat het belangrijk is om als beginnend ondernemer maar 1 specifieke doelgroep uit te werken. Door deze methode te hanteren kan je je veel meer richten op de wensen en noden van je klanten en kan je je product steeds verbeteren.
Onze unieke ontsmettingspaal was namelijk voor meerdere doelgroepen gericht, zoals winkels, horeca, warenhuizen, scholen, … maar nu gaan we ons vooral richten op het ontwerpen van dispenser voor kleuter- en lagere scholen. We willen deze zodanig ontwerpen dat kinderen het leuk gaan vinden om hun handen te ontsmetten. Dit gaan we proberen te bereiken door ervoor te zorgen dat het gebruik van de ontsmettingspaal een speciale ervaring met zich meebrengt. Denk maar aan geluidjes, een grappige vorm van de dispenser, speciale designelementen, enz.
–
Ik vond het een uitdagend en leerrijk evenement. Ik zal in het vervolg zeker nog aan gelijkaardige events deelnemen en zeker ook zelf eens mijn ideeën pitchen. Ik geef jullie na mijn volgende pitchnight dan ook nog feedback door middel van een nieuw blogbericht.